2014-8-20
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ကမၻာလံုး ဆိုင္ရာ ကင္းေထာက္ အဖြဲ႔ႀကီး၏ လူငယ္ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပြဲသုိ့ ျမန္မာ ကင္းေထာက္ အဖြဲ႔ တက္ေရာက္
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 877
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
ႏိုင္ငံတကာ အေရး
ဘိုင္စကုတ္ထဲကလို ခ်စ္ၾကတာ တကယ္မိ

         ဖတ္ဖူးသမွ် သမုိင္းစာအုပ္ေတြ ကုိ ျပန္ေျပာင္းေတြး ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ တယ္။ ေက်ာက္၊ ေၾကး၊ သံ၊ သမုိင္းဦးဘုံေျမဆုိတဲ့ ေခတ္ႀကီးေတြ မွာ မဂၤလာေဆာင္ပြဲ က်င္းပတယ္လုိ႔ မေတြ႕ရဖူးပါဘူး။ ေလာဂ်ိတ္သေဘာ ေရာႏွိပ္ေျပာရရင္ ဒီေခတ္ႀကီးေတြမွာ လူေတြဟာ မဂၤလာ မေဆာင္တတ္ ၾကဘူး (ဝါ) မဂၤလာမေဆာင္ၾကဘူး။ ေနာက္တစ္ (ဝါ) လူအထီး၊ အမတုိ႔ ညားၾကရန္ မဂၤလာေဆာင္ျခင္းအမႈ ျပဳရန္ မလုိ (ေသး) ဆုိရေပမယ္။
          Timeline ကိုခ်ဳံ႕ကာေရာက္ လြယ္ေအာင္ ေျပာရရင္ ၿမဳိ႕ျပ ႏုိင္ငံ ေတြ ေပၚထြန္း၊ တစ္ဆယ္သားစား မဟာသမၼတမင္း ေခၚ ဧကရာဇ္တုိ႔ အာဏာပုိင္စုိးတဲ့ ပေဒသရာဇ္ ေခတ္ မွာမွ မဂၤလာေဆာင္ျခင္းအမႈကုိ စံ နည္းအဖုံဖုံ၊ နည္းပုံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အမ်ဳိး ေလးပါး လူတန္းစားအလုိက္ ေဆာင္ ၾက၊ ႏွင္းၾကတာ ေတြ႕ရသဗ်။ ဘယ္ တုန္းက ဘယ္သူစတယ္၊ Who did it first ေတာ့ ငေမာင္လက္မမီပါဘူး။ အဲ-အဲ- Genesis က်မ္းမွာ ေရးထား တာေတြဟာ အမွန္သာ ကမၻာဦးက ျဖစ္ခဲ့တာေတြပါဆုိရင္ -
           ေမာေရွသည္ ထုိသူတုိ႔ထံမွာ ေန၍ ေပ်ာ္ေမြ႕သျဖင့္ သမီးဇိေပါရကုိ ေမာေရွအား ထိမ္းျမားေပးစားေလ၏။ ကမၻာဦး ၂း၂၁။
           သမုိင္းပညာရွင္ေတြက Genesis ကုိ သမုိင္းအျဖစ္ မသတ္မွတ္ ၾကပါဘူး။ ထိမ္းျမားဆုိတဲ့စကားလုံး ကုိစေတြ႕ရတာပါ။ သမီးအဖက ထိမ္း ျမားေပးတာတဲ့။
 လူမႈေရးပညာရွင္ေတြက ထိမ္း ျမား၊ ေဆာင္ႏွင္းတယ္ ဆုိတာဟာ လူအထီးနဲ႔လူအမ သီးျခားႏွစ္ေယာက္ တုိ႔ လူမႈပဋိညာဥ္ျပဳတာတဲ့။ လိင္မႈ အခြင့္အေရး၊ မ်ဳိးဆက္ရယူမႈ၊ ပစၥည္္း ဥစၥာ၊ မိဘနဲ႔ ေသြးရင္းေဆြမ်ဳိးေတြ ကိစၥေတြ ပါဝင္တဲ့ အေရးအႀကီးဆုံး နဲ႔ အေျခခံအက်ဆုံး ပဋိညဥ္တည္ ေဆာက္မႈပဲတဲ့။ ဒီပဋိညဥ္ေတြဟာ စာ နဲ႔ေရးတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မေရးဘဲပဲျဖစ္ ျဖစ္ နားလည္ လက္ခံ သိမွတ္ၾကပါ တယ္တ့ဲ။ ဘြဲ႕ထူး၊ ဂုဏ္ထူးကုိ မ်ဳိး ဆက္ခံယူခြင့္ရွိသလုိ တစ္ဦးတည္းကုိ သာ လိင္ဆက္ဆံပါမယ္လုိ႔ ဆုိရာလဲ ေရာက္တယ္လုိ႔ လူမႈ၊ လူ႔ေဘာင္ ယဥ္ေက်းမႈ ပညာသည္ေတြ- Social Culture Studies က ဆုိပါတယ္။ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ထုံးဓေလ့ တစ္ခု အသြင္နဲ႔ စခဲ့တာလု႔ိလဲ ဆုိပါတယ္။ အမ်ားလက္ခံရာ ဓေလ့တစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ သီးသန္႔ ပုဂၢလိက ဆက္ဆံမႈအျဖစ္ တုိ႔ ႏွစ္ေထြေရာ သဘာဝ တစ္ခုလုိ႔ လက္ထပ္မႈကုိ ျငင္းခုံေဆြးေႏြး Debate ၾကသူေတြက ဆုိျပန္ပါ တယ္။ လူထီးတစ္ေယာက္န႔ဲ လူအမ တစ္ေယာက္(ေယာက်္ားတစ္ဦးနဲ႔ မိန္း မတစ္ဦး)တုိ႔က သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ သီးျခားပဋိညဥ္ အျပန္အလွန္ ျပဳဖြဲ႕ တာကုိ ဘာသာေရးကုိ သက္ေသ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ ဘာသာေရးထုံး ဓေလ့အသြင္ေဆာင္လာတာတဲ့။
          လက္ထပ္မႈကုိ ဘာသာေရး ထုံးဓေလ့အသြင္ေဆာင္လာၿပီးမွသာ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္က မိန္းမ အမ်ားယူတာကုိ တားျမစ္ႏုိင္ၿပီး တစ္လင္၊ တစ္မယားစနစ္ ထူေထာင္ ခဲ့တာတဲ့။ ၁၈၉ဝ ခုႏွစ္က မိန္းမ အမ်ားယူတာကုိ တားျမစ္တဲ့ အမိန္႔ ကုိ ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးက ထုတ္ျပန္သတဲ့။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အသိအမွတ္ျပဳ လက္ထပ္မႈကုိလဲ ေဆာင္ရြက္လာသတဲ့။ ဘုရား သခင္ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ဘုရားသခင္ကုိ သက္ ေသအရာတည္ၿပီး အျပန္အလွန္ ကတိ ပဋိညဥ္ဖြဲ႕တာပါ။ ဒီလုိ ကတိ ပဋိညဥ္ဖြဲ႕ဖုိ႔ ႏွစ္ဦးကို ဘုရားသခင္ ေရြးခ်ယ္ ဖန္တီးတာလုိ႔လဲ ဆုိပါ တယ္။
 ဘုရားသခင္တြဲဖက္၍ ထမ္းပုိးတင္ ေတာ္မူေသာအရာကုိ လူမခြဲခြာေစႏွင့္
 မာကု ၁ဝး၉
         လင္န႔ဲမယားအျဖစ္ အျပန္ အလွန္ ခံယူၾကဖုိ႔ ကုိယ့္ အမိ အဖ ေတြကို ခြဲခြာၿပီး မွီဝဲၾကတာေၾကာင့္ ဒီသူႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ကုိယ္တည္း တစ္သားတည္းျဖစ္တယ္။ ႏွစ္ဦး မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဘာသာေရးအရက 'အၾကင္သူသည္ မယားႏွင့္ကြာ၍ အျခားေသာ မိန္းမႏွင့္ စုံဖက္ျခင္း ကုိျပဳ၏။ ထုိသူသည္ မိမိမယားကုိ ျပစ္မွား၏။ မိန္းမသည္ လင္ႏွင့္ကြာ ၍ အျခားေသာ ေယာက်္ားႏွင့္ စုံဖက္ ျခင္းကုိ ျပဳလွ်င္ မွားယြင္းျခင္းသုိ႔ ေရာက္သည္'ဆုိပါတယ္။
          အခုေျပာခဲ့တဲ့ လက္တင္စာ က်မ္းစာ၊ ဂရိစာ၊ က်မ္းစာေတြထက္ ေစာတဲ့ ေဟၿဗဲက်မ္းစာမွာ 'တစ္စုံ တစ္ေယာက္ေသာသူသည္ မယား ႏွင့္ထိမ္းျမား၍ ဆက္ဆံၿပီးမွ တစ္ဖန္ အျပစ္တင္စရာ အေၾကာင္းရွိေသာ ေၾကာင့္ စိတ္မေတြ႕လွ်င္ ျဖတ္စာကို ေရး၍ သူ႔၌အပ္ေပးသျဖင့္လႊတ္လုိက္ ရမည္။ ထုိမိန္းမသည္ လင္အိမ္မွ ထြက္သြားေသာေနာက္ အျခားေသာ မယားျဖစ္ရေသာ အခြင့္ရွိ၏။ ေနာက္ ေနေသာ လင္သည္လည္း သူ႔ကုိ မုန္းလွ်င္ျဖတ္စာကုိ ေရး၍ သူ၌ အပ္ သျဖင့္ လႊတ္လုိက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ထုိ လင္ေသသည္ျဖစ္ေစ ယခင္ လႊတ္ လုိက္ေသာ လင္ေဟာင္းသည္ ညစ္ ညဴးျခင္းရွိေသာ ထုိမိန္းမကုိ ေနာက္ တစ္္ဖန္ မသိမ္းရ'
 Deuteronomy 24;14
          ႏုိ႔ေပမယ့္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္း တုိး တက္ဖြံ႕ၿဖဳိးလာၿပီးေတာ့ လက္ထပ္ ျခင္း၊ ကြာရွင္းျခင္းေတြကို အစုိးရရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳမႈ ရယူဖုိ႔အုပ္ခ်ဳုပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အခြင့္အာဏာရွိသူရဲ႕ ႐ုံးမွာ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ အစုိးရ ေတြကလဲ လက္ထပ္ျခင္း၊ ကြာရွင္း ျခင္းဆုိင္ရာ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းေပး လာပါတယ္။ ႏုိင္ငံတခ်ဳိ႕မွာ ကြာရွင္း ျခင္းကုိ ဥပေဒနဲ႔ တားျမစ္ထားပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစုိးရက အသိ အမွတ္ျပဳတဲ့ ကြာရွင္းျခင္းမျဖစ္ႏုိင္ ေတာ့ဘူး။ သာဓက Ireland ႏုိင္ငံမွာ ကြာရွင္းမႈမျပဳရ တားျမစ္ဥပေဒ ႐ုပ္ သိမ္းပယ္ဖ်က္ဖုိ႔ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာ ျပည္ လုံးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္ခဲ့ၿပီးမွ ျပည္ သူအမ်ားဆႏၵအရ ကြာရွင္းမႈ တား ျမစ္ဥပေဒကုိ ႐ုပ္သိမ္းပယ္ဖ်က္လုိက္ ပါတယ္။ Chile ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ႏုိဝင္ဘာမွသာ တရားဝင္ ကြာ ရွင္းမႈကုိ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းပါတယ္။
         ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ လက္ထပ္ ျခင္း၊ ကြာရွင္းျခင္းေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ (သာသနာ) နဲ႔ သက္ဆုိင္ ျခင္းမရွိပါဘူး။ လူမႈ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထုံးတမ္း သာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ထပ္ျခင္းအေၾကာင္းျပဳ အလွဴဒါ နျပဳတာဟာ လက္မထပ္ဘဲ ျပဳတဲ့ အလွဴဒါနနဲ႔ ဘာသာေရးအားျဖင့္ ျခား နားမႈမရွိပါဘူး။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၊ ဘာသာေရးဝန္ထမ္း၊ သာသနာေရး ပုဂၢဳိလ္တုိ႔က လက္ထပ္မေပးပါဘူး။ ဘာသာေရးအရ တစ္စုံတစ္ရာ သိမွတ္ျပဳမႈလဲ မရွိပါဘူး။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသမုိင္းက လက္လွမ္းမီတဲ့ ပုဂံ ေခတ္ကစ ၿဗိတိသွ်က ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးတဲ့အထိ လက္ထပ္ထိမ္း ျမားျခင္း၊ ကြာရွင္းျခင္းကိစၥကုိ ေခတ္ အခါအလုိက္ လူမ်ဳိး၊ ဓေလ့ထုံး တမ္းစည္းကမ္း၊ စည္းမ်ဥ္း၊ ဥပေဒ၊ ဓမၼသတ္ေတြအရ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြက ျမန္မာ့ဓေလ့ ထုံးတမ္းဥပေဒကုိ ျပဳစု ၾကၿပီး ဒီဥပေဒအရ တရားဝင္လင္ နဲ႔မယားျဖစ္ဖုိ႔ လုိအပ္တဲ့အဂၤါရပ္ေတြ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းပါတယ္။ အဓိကနဲ႔ အေျခခံက်တာကေတာ့ အျပန္အလွန္ သေဘာတူညီမႈ - Mutual Free Consent ရွိရပါမယ္။ ပေဒသရာဇ္ ေတြက လက္ခံက်င့္သုံးခဲ့တဲ့ ေသြး ရင္းေတာ္စပ္သူခ်င္း လက္ထပ္ေပါင္း သင္းတာကုိ အဓိက တားျမစ္ပါ တယ္။ လက္ထပ္သူ အမ်ဳိးသမီးမွာ လင္အရာ တည္ေနေသးတဲ့ ခင္ပြန္း မရွိဖုိ႔လဲ လုိအပ္ပါတယ္။ ေပါင္း သင္းစပ္ယွက္မႈ - Consummation ရွိရမယ္၊ မရွိလဲျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ ေတာ့ ျမန္မာ့ဓေလ့ထုံးတမ္းမွာ ေပါင္း သင္းစပ္ယွက္မႈ ရွိရမယ္လို႕ (၁၉၃ဝ ခုႏွစ္၊ တရားလႊတ္ေတာ္၊ မလွမယ္၊ ေမာင္လွေဘာ္စီရင္ထုံး) ဆုံးျဖတ္ပါ တယ္။
            ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ထုတ္ ေဒါက္တာေအး ေမာင္ျပဳစု ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ ဥပေဒ စာ ၂၂/၂၄ မွာေတာ့ ေပါင္းသင္း စပ္ယွက္မႈရွိမွ မဟုတ္ဆုိျပန္ေရာ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ တရား႐ုံးခ်ဳပ္ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေမာင္စန္းေအာင္ႏွင့္ မၾကည္ၾကည္ေဝ စီရင္ထုံးမွာေတာ့ ၁၉၃ဝ၊ တရားလႊတ္ ေတာ္စီရင္ထုံး (မလွမယ္ႏွင့္ ေမာင္လွ ေဘာ္)ကုိ ပယ္ဖ်က္ဆန္႔က်င္ဆုံးျဖတ္ ထုံးဖြဲ႕ပါတယ္။ အဓိကနဲ႔အခ်ဳပ္က ေတာ့ လင္နဲ႔ မယားအျဖစ္ ေပါင္း သင္းလုိၾကတဲ့ဆႏၵနဲ႔ အျပန္အလွန္ သေဘာတူညီမႈရွိရင္ ၿပီးျပည့္စုံၿပီ။ Marriage is a Social Contract လက္ထပ္ျခင္းဟာ လူမႈပဋိညဥ္တစ္ ရပ္လုိ႔ ဥပေဒက သေဘာရလုိ႔ပါပဲ။
            ခရစ္ယာန္ဘာသာက ဘယ္သုိ႔ ပင္ဆုိေစ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ထြန္း ကားရာႏုိင္ငံအမ်ားစုရဲ႕ လက္ထပ္ ျခင္း၊ ကြာရွင္းျခင္း ဥပေဒေတြက ဘယ္လုိဆုိေစ၊ ကုလသမဂၢ လူဦးေရ လုပ္ငန္းမ်ားဆုိင္ရာ ရန္ပုံေငြအဖြဲ႕ (၁၉၆၇ ဖြဲ႕စည္း)က ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ အတြက္ ေလ့လာရရွိိတဲ့ စစ္တမ္းကုိ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ထုတ္ျပန္တာမွာ ေဖာ္ျပ ထားတဲ့ဇယားတစ္ခုကုိ ဒီလုိေတြ႕ရ ပါတယ္။ လက္ထပ္သူတုိင္း ညား ေပမယ့္ ညားသူတုိင္း လက္မထပ္ ၾကဘူး။
 တရားဝင္ အသိအမွတ္ တစ္စုံ
           ကုလသမဂၢ လူဦးေရက ေဖာ္ ျပတဲ့ဇယားမွာ အာရွထဲက ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံနဲ႔ ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံကုိလဲ ဒီလုိေတြ႕ရပါတယ္။
         ဒီဇယားေတြအရျဖင့္ ဥပေဒအရ အစုိးရ အသိအမွတ္ျပဳရယူလက္ထပ္၊ ကြာရွင္းတာမွာ အာရွက ဥေရာပ ထက္ သာတယ္ေျပာရပါမယ္။ အေမ ရိကန္ကေတာ့ လက္ထပ္မႈကုိ တရား ဥပေဒနဲ႔ အစုိးရရဲ႕ အသိအမွတ္ ျပဳမႈကုိ အရယူဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ ကြာ ရွင္းတာကုိေတာ့ စာရင္းမရဘူးတဲ့။ က်န္အတြဲေတြက လူမ်ဳိး ဘာ သာဓေလ့ ထုံးတမ္းအရ လက္ထပ္ ၾကတာပါ။ ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့ အရ လက္ထပ္ၾကတာ၊ ကြာရွင္းၾကတာ ေတြပါ။
          အာဖရိကနဲ႔ အိႏၵိယမွာ ယဥ္ေက်းမႈကြဲ လူမ်ဳိးစု တခ်ဳိ႕ေတြမွာေတာ့ လူမ်ဳိးစု ဓေလ့အရ လက္ထပ္ ၾကေပမယ့္ လင္နဲ႔မယား တစ္အိမ္ တည္း အတူမေနၾကဘူးတဲ့။ မူလ ကုိယ့္မိသားစုနဲ႔ပဲ ေနၿမဲ ဆက္ေန သတဲ့။ လင္သည္က လိင္ဆက္ဆံ လုိတဲ့အခါမွသာ မယားရွိရာအိမ္ကုိ လာတာတဲ့။ သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ ဇာတ္ေပါ့ ေလ။ အစဥ္အလာျဖစ္ေနတာကုိး။
            တျခားႏုိင္ငံတရား႐ုံးေတြမွာ လက္ထပ္ရင္ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆုိရ သလားမသိပါဘူး။ ဒီမွာေတာ့ က်မ္း သစၥာ က်ိန္ဆုိရပါတယ္။ အျပန္ အလွန္ ဝန္ခံခ်က္ (ပဋိညဥ္ ဖြဲ႕ႏုိင္ၿပီး အိမ္ေထာင္မရွိသူေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း) အျပန္အလွန္ ဆႏၵရွိမႈနဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာတူညီခ်က္စတဲ့ လက္ထပ္ မဂၤလာျပဳလႊာ (ပဋိညဥ္စာခ်ဳပ္)မွာ ေဖာ္ျပထားတာေတြ မွန္ပါတယ္ေပါ့ ေလ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒ ရာဇသတ္ႀကီး ပုဒ္မ ၃၆၆ မွာ မိန္း မတစ္ေယာက္ကုိ ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ ဆႏၵ နဲ႔ သေဘာတူညီမႈမရွိဘဲ အတင္း အဓမၼ ထိမ္းျမားေပးရင္ ေထာင္ဒဏ္ ၁ဝ ႏွစ္နဲ႔ ေငြဒဏ္ က်ခံရမယ္ဆုိတာ ကုိး။ ကုိယ့္သမီးကို မိဘက သမီး အလုိမတူဘဲ အလုိမတူသူနဲ႔ အတင္းအဓမၼ ထိမ္းျမားေပးတာလဲ ဒီဥပေဒ ပုဒ္မနဲ႔ ၿငိစြန္းသတဲ့။ ႏုိ႔ေပမယ့္ ျမန္မာ ဗုဒၶသာသနာဝင္ မိန္းကေလးေတြဟာ မိဘကုိ တရားစြဲဖုိ႔ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ မွ စိတ္မကူးဝံ့ၾကပါဘူး။
            အေနာက္ယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္္းမိုး ရာ ေဒသေတြမွာ ၾကင္ေဖာ္ေရြးတာကို ပုိၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရြးႏုိင္ ၾကသတဲ့။ ဒီလုိကိစၥမွာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုဟာ လြတ္လပ္မႈ လြန္ ကဲလြန္းတယ္ဆုိရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လဲ ခုအခါ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမွာ ဆယ္ ေက်ာ္သက္ ၁၈ ႏွစ္ ေအာက္ ကုိယ္ ဝန္ေဆာင္ေတြ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ ႏွစ္ တုိးမ်ားလာေနသတဲ့။ မိဘက သားသမီးကုိ၊ သားသမီးက မိဘကုိ တရားစြဲဖုိ႔ ဝန္မေလးၾကဘူးတဲ့။ လြတ္ လပ္မႈဟာ အင္မတန္ႀကီး တန္ဖုိး ရွိပါတယ္။ ျမတ္ႏုိးခုံမင္ ဖက္တြယ္ ထိန္းသိမ္းရပါမယ္။ သားစဥ္ေျမး ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ရမယ္။ မွန္ေပ ရဲ႕။ ထိမ္းကြပ္မဲ့ လြတ္လပ္လြန္းျပန္ ေတာ့ ပရမ္းပတာ အဆင့္ေရာက္၊ မလုိလားအပ္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြ ေပၚလာေတာ့တာပါပဲ။ လူမႈအခြင့္ အေရးဆုိင္ရာ လြတ္လပ္လြန္းတဲ့ ႏုိင္ငံတခ်ဳိ႕မွာ ေယာက်္ားလ်ာ၊ မိန္း မလ်ာ၊ လိင္တူခ်စ္သူေတြရဲ႕ အခြင့္ အေရးေတာင္းဆုိပြဲႀကီးေတြ၊ ေတာင္း ဆုိသံေတြ ေပၚထြက္လာၿပီး လႊတ္ ေတာ္ေတြ ၊ အစုိးရေတြကလဲ အခြင့္ အေရးေပးလာပါတယ္။ မိန္းမသည္ ေယာက်္ားအဝတ္ကို မဝတ္ရ။ ေယာက်္ားသည္ မိန္းမအဝတ္ကုိ မဝတ္ရ။ ထုိသုိ႔ဝတ္ေသာ သူရိွသမွ် တုိ႔ကုိ သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရ ဘုရားသည္ စက္ဆုပ္ရြံရွာေတာ္မူ၏။
 တရားေဟာရာ ၂၂း၅
           ဒီလုိ ပညတ္တမ္းရွိ ဘာသာ ထြန္းကားရာႏုိင္ငံေတြမွာ လိင္တူခ်င္း ဆက္ဆံတာ၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမား ေပါင္းသင္းတာကုိ ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီး တရားဝင္တယ္၊ အသိအမွတ္ျပဳ သတဲ့။ နယ္သာလန္မွာ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ ကတည္းက လိင္တူ လက္ထပ္တာ ကို တရားဝင္တယ္လုိ႔ဥပေဒ ျပ႒ာန္း ေပးခဲ့တယ္။ နယ္သာလန္လုိ လိင္တူ လက္ထပ္တာကုိ တရရားဝင္တဲ့ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးတဲ့ႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕က ေတာ့ -
          ဘယ္လ္ဂ်ီယံကေတာ့ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္မွာ။ ကေနဒါနဲ႔ စပိန္တုိ႔က ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္မွာ။ အဂၤလန္ကလဲ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ မွာ။ ေတာင္အာဖရိကကလဲ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္မွာ လိင္တူ လက္ထပ္ျခင္းကို တရားဝင္ ခြင့္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ေတာင္အာဖရိကဟာ အာဖရိကရဲ႕ ပထမဦးဆုံးလိင္တူ လက္ထပ္ ထိမ္း ျမားခြင့္ျပဳေပးတဲ့ႏုိင္ငံပါတဲ့။ အေမရိ ကန္ျပည္ေထာင္စုကေတာ့ ၁၉၉၆ ခု ႏွစ္မွာ လက္ထပ္မႈကာကြယ္ေရးအက္ ဥပေဒ - Defense of Marriage Act ကုိ ျပ႒ာန္းပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရက ဒီဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးေနာက္ ဒီဥပေဒကုိ ပထမဦးဆုံး ျပ႒ာန္းတဲ့ ျပည္နယ္က ဗားေမာင့္ပါ။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္မွာ ျပ႒ာန္းပါတယ္။ ဒုတိယ လုိက္သူက မက္ဆာခ်ဳးဆက္ျပည္ နယ္ပါ။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္မွာ ျပ႒ာန္း သတဲ့။ ဒီအက္ဥပေဒေၾကာင့္ မိန္း မလ်ာ၊ ေယာက်္ားလ်ာ၊ လိင္တူ ခ်စ္ သူေတြ တရားဝင္ လက္ထပ္ခြင့္ ရသြားပါတယ္။ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႔မွာ လိင္တူစုံတြဲ တစ္တြဲ တရားဝင္လက္ထပ္ပါတယ္။ မက္ ဆာခ်ဴးဆက္မွာပါ။ သူတုိ႔ဟာ အေမ ရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ပထမဆုံး တရားဝင္ လက္ထပ္တဲ့ လိင္တူ စုံ တြဲပါပဲ။ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အေမ ရိကန္ျပည္နယ္ ၁၈ ျပည္နယ္မွာ လိင္ တူ လက္ထပ္မႈ တရားဝင္ပါၿပီတဲ့။ လိင္တူ က်ဴးလြန္တာဟာ ခရစ္ယာန္ ဘာသာအရ အင္မတန္ႀကီးေလးတဲ့ မတရား ေမထုန္ျပစ္မႈႀကီး ျဖစ္ပါ တယ္။
         ကမၻာဦးက်မ္း အခန္းႀကီး ၁၉း၁-၂၄ ေသာဒုံနဲ႔ ေဂါေမာရၿမဳိ႕ ေတြကို ေယေဟာဝါဘုရားဖ်က္ဆီး တာဟာ ဒီၿမဳိ႕ေတြမွာ ေယာက်္ားေတြ လိင္တူ က်ဴးလြန္မႈျပဳၾကလုိ႔ ပါပဲတဲ့။ ကမၻာဦး က်မ္းလာအရဆုိရင္ေသာဒုံ ၿမဳိ႕မွာေနတဲ့ ေလာတရဲ႕ အိမ္ကုိ ညဥ့္ ဦးယံအခ်ိန္ေရာက္လာၾကတဲ့ ေကာင္း ကင္တမန္ႏွစ္ပါးကုိ ေသာဒုံၿမဳိ႕ေန ေယာက်္ားႀကီး ငယ္ေတြက အဓမၼျပဳ က်င့္ဖုိ႔ အိမ္ကုိ ဝုိင္းၿပီးေတာင္းၾက သတဲ့။ မေပးေတာ့ အိမ္တံခါးကုိ ဖ်က္ဝင္ဖုိ႔ လုပ္ၾကသတဲ့။ ေသာဒုံၿမဳိ႕ နဲ႔ ေဂါေမာရၿမဳိ႕ေတြမွာ ေယာက်္ားေတြ လိင္တူဆက္ဆံ (မတရားေမ ထုန္မႈ)ေတြ မ်ားျပားလြန္ကဲေနသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီၿမဳိ႕ေတြေပၚကုိ တန္႔နဲ႔ မီးမုိးရြာခ် ဖ်က္ဆီးလုိက္သတဲ့။ ေျပာခ်င္တာက ဒီလုိက်မ္းစာကုိ အေျခခံ အဓိကထားတဲ့ ဘာသာထြန္းကားရာႏုိင္ငံ၊ လက္ထပ္တာကို ဘုရားသခင္ ထမ္းပိုးတင္ေတာ္မူတာလု႔ိ ခံယူတဲ့ ဘာသာရဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံအျဖစ္ ယူမွတ္ တဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ လိင္တူလက္ထပ္တာ ကုိ တရားဝင္တယ္လို႔ ဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းေပးသတဲ့။ ကုိင္း- မယုံခ်င္ေန ေရာ့- ေယာက်္ားခ်င္း လင္မယား ေတာ္စပ္ေနၾကသတဲ့ဗ်ား။
             ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြဟာ တရား႐ုံးေတြမွာ လက္ထပ္ၾကသလုိ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းေတြမွာ ဘာသာ ေရးဝန္ထမ္းေတြက လက္ထပ္ေပးတဲ့ ဓေလ့ဟာ ဘီစီ ၅၈၆ က ဂ်ဴးတုိ႔ ရဲ႕ ပထမဦးဆုံးဘုရားေက်ာင္းက စတင္ခဲ့တာတဲ့။ ဒီဘုရားေက်ာင္းဟာ ဗာဗုလုန္ၿမဳိ႕မွာ ေရွာလမုန္မင္းႀကီး တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါတဲ့။ လက္ထပ္ တဲ့အခါ ဝုိက္ခြက္ခြဲအေလ့အထကိုလဲ ဒီမွာပဲစခဲ့တာတဲ့။ ဥေရာပထဲက ႏုိင္ငံ ေတြနဲ႔ အဂၤလန္ႏုိင္ငံတုိ႔ရဲ႕ ေတာ္ဝင္ လက္ထပ္ပြဲေတြကို အဓိကရ ဘုရား ရွိခုိးေက်ာင္းႀကီးေတြမွာ က်င္းပခဲ့ ၾကတာပါ။ အဂၤလန္ႏုိင္ငံက Westminister Abby  ဆုိ အဂၤလန္ရဲ႕ ဘုရင္၊ ဘုရင္မေတြ လက္ထပ္ပြဲ က်င္းပရာ ေနရာပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ျမန္မာ လူမ်ဳိးကုိခ်စ္တယ္ဆုိၾကတဲ့ ျမန္မာ ေတြသိၾကတဲ့ Philp Mountbatten ဆုိ အဲဒီဘုရားေက်ာင္းႀကီးမွာ ေအလိ ရွဘတ္မင္းသမီးနဲ႔ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ႏုိဝင္ဘာလ ၂ဝ ရက္ေန႔မွာ အဂၤလိကန္ အသင္းႀကီးရဲ႕ Canterbury သာသနာပုိင္ႀကီးက လက္ထပ္ေပးခဲ့ပါ တယ္။ သူတုိ႔လက္ထပ္ပြဲ အတြက္ အထူးေရးစပ္သီဖြဲ႕တဲ့ To love and honor both shall alive သီခ်င္းထင္ ရွားခဲ့ပါတယ္။ ေနာ့ေပမယ့္ ငေမာင္ တုိ႔ရဲ႕ ျပည္ေတာ္ခ်စ္ ဘုိင္စကုပ္မင္း သားနဲ႔ မင္းသမီးေလးတုိ႔လုိေတာ့ ဇာတ္လမ္းတြဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖိလစ္ နဲ႔ ေအလိရွဘတ္တုိ႔လဲ မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီးေပမယ့္ ဘုိင္စကုပ္ထဲကလုိ မခ်စ္တတ္ၾကလုိ႔ေပါ့ေနာ္-ေနာ္။
 

ထူးေရႊေမာင္(အလင္းသစ္)
 
Untitled Document
Usithuaung said...
Friday 4 July 2014, 9:21 am
လင္မယားကြြာရွင္းျပတ္စဲေၾကာင္းဥပေဒကိုအေသးစိတ္သိလိုပါသည္ ကူညီေပးပါရန္ရိုေသေလးစားျဖင့္ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။
ဦးစည္သူေအာင္ ေမာ္လၿမိဳင္ Ph/09.255828273
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.