23 - 3 - 2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ေလးၿမိဳ့ျမစ္ေရ တုိက္စားမႈေၾကာင္႕ မင္းျပားၿမိဳ႔နယ္ လက္မ(ရခုိင္) ေက်းရြာမွ ေနအိမ္ ၈ဝ ေက်ာ္ ေဘးလႊတ္ရာသို့ေျပာင္း
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1006
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
ေက်ာင္းကန္ဘုရား
မႏၲေလးၿမိဳ႕ မႏၲေလးကထိန္

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္မ်ားနဲ႔  စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္လွတဲ႔ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါ တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္နံ တစ္လ်ား မွာ သူ႔ေရ၊ သူ႔ေျမ၊ သူ႔ေဒသအလိုက္ ထူးျခားတဲ႔ ေဒသဆိုင္ရာ ရိုးရာပြဲေတာ္ေတြရွိသလို ႏိုင္ငံနဲ႔ အ၀န္း တစ္ညီတစ္ညြတ္ တည္း ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ က်င္းပၾကတဲ႔ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီပြဲေတာ္ေတြကလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။

၀ါလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္နဲ႔ ကထိန္ပြဲေတာ္ ခင္းက်င္းလွဴဒါန္းၾကဖို႔ ဆက္လက္ စိုင္းျပင္း ၾကပါေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မႏၲေလးသားေတြဟာ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ကို ပိုၿပီး အားထားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ေလးျပင္ေလးရပ္မွာရွိၾကတဲ႔ ရပ္ကြက္ဟာ သူ႔ရပ္ကြက္နဲ႔သူ ကထိန္ပြဲေတာ္ကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိၾက ပါတယ္။ ဒါတင္မက ေစ်းသူေစ်းသားေတြကလည္း ေစ်းကထိန္၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြကလည္း ေက်ာင္းကထိန္၊ ဌာနဆိုင္ရာေတြက လည္း ဌာနဆိုင္ရာ ကထိန္ဆိုၿပီး က်င္းပလာၾကတာဟာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔ကစလို႔ တန္ေဆာင္မုန္းလ တစ္လလံုးကို ကထိန္ရာသီအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ၀ိနည္းထံုးစံအရ ကထိန္အလွဴကို တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ထိသာ ကထိန္ အာနိသင္ရွိေပမယ့္ လျပည့္မေက်ာ္ခင္မွာ ကထိန္သကၤန္းႀကီးကို ကထိန္မဲက်ေက်ာင္းမွာ သြားေရာက္လွဴဒါန္းၿပီး ကထိန္ ခင္းက်င္းမႈကိုေတာ့ လမကုန္မခ်င္း ရက္ေရြးၿပီး ခင္းက်င္းလွဴဒါန္းၾကပါတယ္။

အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ကထိန္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ တင္ျပလိုပါတယ္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးစံပယ္ေတာ္မူစဥ္၊ ပါ၀ါျပည္ မိဂဒါ၀ုန္စခန္းက ခရီးလမ္းခြဲလာၾကတဲ႔ ဓုတင္ေဆာင္ ရဟန္းသံုးက်ိပ္တို႔ဟာ ၀ါဆိုဖို႔ အခ်ိန္ကလည္းနီး၊ သာ၀တၳိေရာက္ဖို႔ရာကလည္း ေျခာက္ယူဇနာမွ် လိုေနေသးတာေၾကာင့္ ၀ါဆိုအမီ ဘုရားရွင္အား ဖူးေျမာ္ရန္ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ လမ္းခရီးျဖစ္တဲ႔ သာေကတၿမိဳ႕မွာပဲ ၀ါဆိုခဲ႔ရပါတယ္။

၀ါလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္လို႔ ပ၀ါရဏာျပဳၿပီးတဲ႔အခါ ျမတ္စြာဘုရားထံ ခရီးဆက္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိုးတြင္းကာလ ႀကီးျဖစ္ေန တဲ႔အတြက္ေၾကာင့္ မိုးထဲေလထဲမွာ သကၤန္းသံုးထည္စလံုး မိုးစိုရႊဲၿပီး ရႊံ႕ေတြဗြက္ေတြ ေပက်ံကုန္ပါေတာ့တယ္။

ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ကို ေရာက္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံ အေၾကာင္းစံုကို ေလွ်ာက္ထားတဲ႔ အခါမွာ ဘဒၵ၀ဂၢီညီေနာင္ သံုးက်ိပ္တို႔ ပင္ပန္းႀကီးစြာ တစီ၀ရိတ္စတင္ေဆာင္ရြက္လာရတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး သံဃာေတာ္မ်ား သကၤန္းတစ္ထည္ ထားၿပီး ခ်မ္းသာစြာ သြားလာႏိုင္ေစျခင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ား လာဘ္လာလ ခ်မ္းသာေစျခင္းအက်ိဳးငွာ ေရွးေနာင္ေတာ္ဘုရာမ်ား ခြင့္ျပဳေတာ္မူတဲ႔ နည္းတူ 'အႏု ဇာနာမိ ဘိကၡေဝ ဝႆံ ဝု႒ာန ဘိကၡဳနံ ကထိနံ အတၱရိထံ'' လုိ႔ ကထိန္ခင္းမႈကို ခြင့္ျပဳေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။

ဘုရားမွာ စိန္၊ ေက်ာင္းမွာ သိမ္၊ သကၤန္းမွာ ကထိန္ဆုိတဲ့အ တုိင္း ကထိန္ခင္းက်င္း လွဴဒါန္း ျခင္း၊ ကထိန္သကၤန္းလွဴဒါန္းျခင္း ဟာ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ဆရာစြဲ၊ ေက်ာင္းစြဲ၊ အစြဲအလမ္းကင္းစြာ သံဃာကို ရည္စူးလွဴတဲ့ အလွဴျဖစ္လုိ႔ အျမတ္ ဆုံးအလွဴျဖစ္ပါတယ္။

''ပၪၥာနိသံေသ အညဒတၴ ဂႏၲဳ အဒတြာ သဂၤနေတၴန ကထိနံ''

အာနိသင္ငါးရပ္တုိ႔ကို ျပင္ပ သို႔သြားျခင္းငွာမေပးဘဲ၊ ကထိန္ခင္း ရာ ေက်ာင္းတုိက္အတြင္း၌သာ သိမ္းသြင္းယူျခင္းငွားစြမ္းႏုိင္သျဖင့္ ၿမဲၿမံတည္တံ့ေသာေၾကာင့္ ကထိန္ ဟူ၍ ေခၚသည္လုိ႔လည္း ကထိန္ကုိ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကထိန္ေတာ္ေတြ ကို မိမိတုိ႔ရပ္ကြက္၊ မိမိတုိ႔႐ုံး၊ ဌာန မိမိတုိ႔ေက်ာင္း၊ မိမိတုိ႔ေစ်းေတြမွာ စည္စည္ကားကား၊ သုိက္သိုက္ ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ၿပီး ညပိုင္းမွာ ကပြဲေတြ၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ ေတြ၊ အဆုိအက၊ အတီးအမႈေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ၾကပါတယ္။ ညႇပ္မႀကီးမွာ အေကြၽးအေမြးနဲ႔ ဧည့္ ခံၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မနက္မွာေတာ့ မဲက်ရာေက်ာင္းကို ကားႀကီး၊ ကား ငယ္ အသြယ္သြယ္နဲ႔ လုိက္ပါပို႔ ေဆာင္လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကထိန္ေတြ မွာေတာ့ မိမိတုိ႔ မဲက်ရာေက်ာင္း တုိက္ကုိပဲ ႀကိဳတင္သြား ေရာက္ၾက ၿပီး ေက်ာင္းတုိက္မွာပဲ ကထိန္ခင္း က်င္းျပသတာ၊ ေက်ာင္းတုိက္မွာပဲ ညအိပ္ၿပီး ခ်က္ျပဳပ္ေၾကာ္ေလွာ္ စားေသာက္၊ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံၾကနဲ႔ တေပ်ာ္တပါးႀကီးပါ။ အထူး သျဖင့္ ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝ စုႏွစ္ ဟုိဘက္ ပိုင္းက မႏၲေလးကထိန္အမ်ားစုကို ဧရာဝတီျမစ္ကိုကူးၿပီး အေနာက္ ဘက္တမ္း စစ္ကိုင္းေတာင္႐ုိးက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ ေခ်ာင္ေတြ မွာသြားေရာက္လွဴဒါန္းတာေတြ မ်ားပါတယ္။ ထုံးစံအတုိင္း ကာလ သားလူငယ္ေတြကေတာ့ အလွဴနဲ႔ ေရာၿပီး ေသာက္ၾက၊ စားၾကတာ လည္းရွိတာေပါ့။

ဒီေနာက္ေတာ့ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္ က႐ုိးသြားလုိ႔ပဲလား။ တကယ္ရွားပါး တဲ့ ေက်ာင္းေတြကို လွဴခ်င္လုိ႔ပဲ လား မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ စစ္ကိုင္းနဲ႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚက ေက်ာင္းေတြမွာ ကထိန္အရနည္းၿပီး ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း ေျမာက္ပိုင္းက တုိင္း ရင္းသားေက်းရြာေတြဆီ သြားေရာက္ ခင္းက်င္း လွဴဒါန္းလာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးေလးႏွစ္ ေလာက္ကစၿပီး မႏၲေလးကထိန္ ေတာ္ေတြကို မႏၲေလးမွာပဲ ခင္း က်င္းၿပီး မႏၲေလးတစ္ဝိုက္က ေက်ာင္းေတြမွာပဲ ျပန္လည္လွဴဒါန္း လာၾကတာေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚမွာ ကထိန္ ေတြ ခင္းၾကေတာ့ မေတြ႔ရ၊ မျမင္ရ၊ မၾကည့္ရတာၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ မႏၲေလး အၿငိမ့္ပြဲေတြကိုလည္း ျပန္လည္ ၾကည့္ခြင့္ရလာလုိ႔ ဝမ္းသာစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ တကယ္က မႏၲေလး အၿငိမ့္သဘင္က ေပ်ာက္ လုနီးပါးရွိေနပါၿပီ။ မႏၲေလးက အၿငိမ့္လူရႊင္ေတာ္ေတြ၊ မင္းသမီး ေတြလည္း ဇာတ္ေတြထဲေရာက္ ကုန္ၾကပါၿပီ။ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အႏုပညာခ်စ္စိတ္၊ သဘင္ခ်စ္ စိတ္ ျပင္းထန္တဲ့ အဖြဲ႔ေလးဖြဲ႔ပဲက်န္ပါ ေတာ့တယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့၊ ေရႊရတနာအၿငိမ့္ သစ္လြင္အၿငိမ့္၊ ျမရတနာအၿငိမ့္၊ ဒုိ႔ညီေနာင္ ခ်ဳိတူး တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။  သက္ႀကီးအၿငိမ့္ ျဖစ္တဲ့ ေရႊနန္းျမင့္အၿငိမ့္ကို ဆရာ နန္းေဌးေအာင္က ျပန္ဖြဲ႔မယ္လုိ႔ ေတာ့ ၾကားရပါ တယ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ ဇာတ္အဖြဲ႔ေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္ရွိၿပီး အ ၿငိမ့္အဖြဲ႔ကေလးဖြဲ႔ပဲ ရွိေတာ့ပါတယ္။

မႏၲေလးရဲ႕ ကထိန္ညေတြကို ကြၽန္ေတာ္ တကယ္ပဲလြမ္းပါတယ္။ မီးေရာင္ေတြ ထိန္ထိန္လင္းေနတဲ့ ကထိန္ညေတြမွာ ကထိန္ သကၤန္း သက္သက္သာမကဘဲ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေတြမွာ လုိအပ္တဲ့ လွဴဖြယ္ ပစၥည္းေတြကို အလွ်ံပယ္ၾကည္ညိဳ သဒၶါပြားႏုိင္ၾကပါ တယ္။

ကထိန္ညေတြမွာ ပြဲေစ်းတန္း လမ္းေလွ်ာက္မယ္၊ အၿငိမ့္ပြဲၾကည့္ မယ္၊ ဧည့္ခံမ႑ပ္မွာ ဝင္ၿပီး ၾကာ ဆံဟင္းခါးေသာက္မယ္။ လက္ဖက္ စားမယ္၊ ဧည့္ခံတီးဝုိင္းအဖြဲ႔က သီ ဆုိေဖ်ာ္ေျဖတဲ့ ျမန္မာသံစစ္စစ္သီ ခ်င္းနားဆင္မယ္။ ကာလသား၊ ကာလသမီးေတြ ကေတာ့ ဒီလုိပဲြမ်ဳိး မွာ အစြမ္းကုန္ျခယ္သအလွျပင္ ၾက၊ ေနာက္ၾကေျပာင္ၾကမယ္ေပါ့။

ေမာင္သင္းေ၀
 
Untitled Document
Francesco Sinibaldi said...
Saturday 19 November 2016, 7:18 am
Le sourire et le conte du cœur.

Quelquefois
le murmure de
la soirée m'invite
à traduire le
chant de la mort,
et alors le sourire
devient le manteau
et un son délicat.

Francesco Sinibaldi
Francesco Sinibaldi said...
Saturday 11 March 2017, 7:28 am
Morning of pleasure.
( last version )

There's a
pertinent care
when the joy of
a blackbird, at
the end of a
melody and while
everything shines
with a certain
impression, returns
in the darkness
to cover the sunlight
and the delicate
whisper of
a living profile...

Francesco Sinibaldi
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: zaygwet1997@gmail.com Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.