2014-10-31
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အ႐ိုးပြ၊ အ႐ိုးပါးေရာဂါမ်ားေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားမ်ား ေသဆံုးႏုိင္ေခ် ပိုမ်ားလာ
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 887
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
ေက်ာင္းကန္ဘုရား
စကုၿမိဳ႔ ေနရဗာန္ ေစတီေတာ္

ဤေစတီေတာ္ႀကီးကို မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီး၊ မင္းဘူးခ႐ိုင္ စကုၿမိဳ႕၊ အမွတ္-၁ နယ္ေျမ၊ ရွမ္းစုေျမာက္ပိုင္း ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕ဦးၿမိဳ႕ထိပ္တြင္ တည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၊ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႕၏ ဓေလ့ထံုးစံအရ ၿမိဳ႕တည္လွ်င္ ေနရဗာန္ ဘုရားပါ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တည္ရသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ မလိုတမာ ရန္သူမ်ား က်ိန္စာတိုက္ျခင္းမွ လြတ္ကင္းရန္ ေဘးဆိုးအႏၲရာယ္ အေပါင္းမွလည္း ကင္းရွင္းေစေၾကာင္း ရည္ရြယ္သည္။ သကုဏေခၚ စကုသည္ ပုဂံေခတ္၌ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ပုဂံအေနာ္ရထာမင္း၏ လက္ေအာက္ခံ ၿမိဳ႕စားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ အသခၤရာ အမတ္ႀကီးက ၿမိဳ႕အျဖစ္ တည္ခဲ့သည္။ သကၠရာဇ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဗဟုသုတ ျဖစ္စရာမ်ားမွာလည္း အအာအံ ပုဂံတည္ ၁၁၁၊ ၾကာသီးႏု စကုတည္ ၂၆၇၊ ၾကာညိဳ ဝိုင္း လယ္ကိုင္း ၂၃၄၊ ၾကာဖက္အင္း စလင္း ၂၅၁၊ ဝတ္မႈန္ရည္ မန္းဆည္ ေတာ္ ၄၅၄ ဆိုေသာစကားအရ သကၠရာဇ္ ၂၆၇ ခုႏွစ္တြင္ စကုၿမိဳ႕ ကုိစတင္၍တည္ခဲ့သည္။ ထိုမွစ၍ တြက္ခ်က္ေသာ္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင့္တစ္ရာ ေက်ာ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သိသာထင္လင္းစြာ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ ဘုရားႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္ေနေပသည္။ ေလ်ာင္းေတာ္မူ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးတစ္ဆူ (ေနရဗာန္)အား ဌာပနာ၍တည္ ထားသည္။

ေရွးအေရး ေနရမၺာန္ျမတ္စြာ ဘုရားဟု ေတြ႕ရသည္။ ေခတ္သစ္ျမန္မာ စာလံုးေပါင္း သတ္ပံုက်မ္း ခြဲထားတို႕တြင္ ၄င္းေဝါဟာရတို႕ကို မေတြ႕ရ။ ေနရဗာန္ဆိုေသာ အဓိပၸာယ္ကို ထပ္မံစဥ္းစား ရွာေဖြရာ ေအာက္ပါ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ ျမက္ခင္းသစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္စဥ္ ၈၆၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လထုတ္ မဂၢဇင္းတြင္ တစ္သက္တာ စာေပဆုရ(သခၤါ) ေရးေသာ ျမန္မာမွန္လွ်င္ ပုဂံကို ေရာက္ရမည္ ဆိုေသာ ေဆာင္းပါး၌ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားမွာ-

'မာန္စစ္သည္မ်ားကို ေအာင္ႏိုင္ရာ၌ ကိုယ္ေတာ္၏ ပါရမီေတာ္မ်ားကို မဟာပထဝီေျမႀကီးအား သက္ေသထူသည့္ အထိမ္းအမွတ္ တင္ပ်ဥ္ေခြတြင္ လက္ေတာ္ေျမစိုက္ပံုေတာ္ ျဖစ္ေသာ ဘူမိဖႆမုျဒ၊ ဓမၼစၾကာ တရားဦးကို ေဟာေတာ္မူေသာ လက္ညႇိဳးေတာ္ႏွင့္ လက္မေတာ္ထိေနသည့္ ပံုေတာ္ဓမၼစၾကာမုျဒ၊ ေျခဖဝါးေတာ္ ႏွစ္ဖက္တြင္ လက္ေတာ္ခံုတို႕ကို ယွက္တင္ကာ စ်ာန္အဘိဥာဥ္ ဝင္စားေနပံု စ်နမုျဒ၊ သတၱဝါ အမ်ားအား ရင္ဝယ္သားႏွင့္မျခား မဟာက႐ုဏာေတာ္ ႀကီးမားေတာ္မူျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ယာလက္ေတာ္ကုိ ျဖန္႕၍ထားဟန္ မဟာက႐ုဏာမုျဒ၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ ၾကကင္း၍ တရားအၿမိဳက္ေဆးကို တိုက္ေကြၽးကာ လက္ဖဝါးေတာ္ကို ျဖန္႕ထားဟန္ အဘယမုျဒ စသည္ျဖင့္ ပံုေတာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသည္။

ထုိ႕ေနာက္ ကိုယ္ေတာ္၏ လဲေလ်ာင္းေနပံုတြင္လည္း ေတာင္ဘက္သို႕ ဦးေခါင္းေတာ္ ျပဳေနလွ်င္ (ေပါင္းလည္း)၊ အေနာက္သို႕ ဦးေခါင္းေတာ္ ျပဳေနလွ်င္ (ေနရဗာန္)၊ အေရွ႕သို႕ ဦးေခါင္းေတာ္ ျပဳေနလွ်င္ (ေရႊသာေလ်ာင္း)၊ ေျမာက္သို႕ ဦးေခါင္းေတာ္ ျပဳေနလွ်င္ (နိဗၺာန္ဝင္)။ အေရွ႕ဦးေခါင္း၊ ေရႊသာေလ်ာင္း၊ ေပါင္းလည္း ဒကၡိဏာ၊ အေနာက္ ေနရဗာန္၊ ေျမာက္ နိဗၺာန္၊ ေလးတန္ေခၚသညာ စသည္ျဖင့္ အေခၚအေဝၚအမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲေသးသည္။

ဘုရားေစတီတြင္လည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး အေခၚအေဝၚမ်ား ရွိသည္။ ျမန္မာမ်ား၏ ပုထိုးဘုရား ေစတီမ်ား၏ ပံုသဏၭာန္မွာ ကိုယ္ေတာ္၏ ထုိင္ေနပံုႏွင့္မျခား ႀတိဂံသံုးေျမႇာင့္ပံုျဖစ္ရာ ဤသံုးေျမႇာင့္ အထိမ္းအမွတ္သည္ပင္ ဗုဒၶ၊ ဓမၼ၊ သံဃ(ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ) ရတနာ သံုးပါးကုိ ရည္ညႊန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာပါစီသည္ စာေပေရးသားရာတြင္ စကားေျပျဖင့္ မေရး။ စကားေျပာျဖင့္ ေရးသားပါသည္။ ဆရာ လူထု ဦးလွ၊ ဆရာမ လူထု ေဒၚအမာ တုိ႔၏ စကားေျပာ အေရးအသားမ်ားကုိ အားက်ႏွစ္သက္၍ ဤသုိ႔ ေရးသည္ဟု ေျပာပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာျမ သန္းတင့္တုိ႔၏ အေရးအသားမ်ားကုိ စြဲမက္ပါသည္။ စကားေျပျဖင့္ ေရး သားတာမ်ား ပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ဆရာသည္ ကြၽန္ေတာ္ ဗိသုကာ ကြၽန္ေတာ္ဗိသုကာဆုိေသာ ဟန္ပန္ေလး တစ္ခုကုိ ကုိင္စြဲၿပီး ဗိသုကာ ဘဝကုိ ခုံခုံမင္မင္ ေရးသားေလ့ ရွိသည္။ ကြၽန္ ေတာ္ကေတာ့ ဤသုိ႔မဟုတ္။ အင္ဂ်င္နီယာကုိ အင္ဂ်င္နီယာလုိ ေျပာၾက၊ ေရးၾကသလုိ
Architect ကုိ အာခီတက္လုိ႔ပဲ ေရးေလ့ရွိပါသည္။ ျပႆနာမရွိပါ။ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ကြဲလြဲခြင့္ ရိွပါသည္။

ယခု။

အာခီတက္ ဖုိးစိန္ႀကီးက ၫြန္႔ ဝင္းေလးကုိသိသြားပါၿပီ။

ဝမ္းသာမိပါသည္။ 

ၫြန္႔ဝင္းေလး
 
Untitled Document
mtrs991 said...
Sunday 16 January 2011, 3:04 am
မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.